VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY PRO E-SHOP – Dvůr Podolí
Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „podmínky”) prodávajícího – Ing. Zdeněk Pánek, se sídlem Na Návsi 12, 252 42 Jesenice – Osnice, IČO 60607033, info@dvurpodoli.cz, telefonní číslo +420 603 928 735, (dále jen „prodávající”) upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „občanský zákoník“) vzájemná práva a povinnosti vzniklá na základě kupní smlouvy (dále jen „smlouva“) uzavřené nákupem v e-shopu prodávajícího prostřednictvím webových stránek www.dvurpodoli.cz.
Všechny informace o zpracování Vašich osobních údajů jsou obsaženy v zásadách zpracování osobních údajů, které tvoří součást těchto obchodních podmínek.
Ustanovení těchto podmínek jsou nedílnou součástí smlouvy. Znění podmínek je prodávající oprávněn jednostranně měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění podmínek.
Smlouva je uzavírána prostřednictvím komunikace na dálku, distančním způsobem v prostředí e-shopu na webových stránkách prodávajícího.
Ujednání učiněná v rámci procesu uzavírání smlouvy, tj. nákupu na e-shopu, mají přednost před ustanovením obchodních podmínek. V ostatním se smluvní vztah mezi prodávajícím a kupujícím řídí zněním těchto podmínek.
- Definice užívaných pojmů:
- Cena je finanční částka, kterou bude kupující hradit za konkrétní zboží;
- DPH je daň z přidané hodnoty dle platných právních předpisů;
- Faktura je daňový doklad vystavený v souladu se zákonem o dani z přidané hodnoty na celkovou cenu;
- Prodávající je Dvůr Podolí – Ing. Zdeněk Pánek, se sídlem Na Návsi 12, 252 42 Jesenice – Osnice, IČO 60607033;
- Kupující je zákazník, který vytvoří a potvrdí objednávku prostřednictvím e-shopu;
- Objednávka je závazný návrh kupujícího na uzavření smlouvy o koupi zboží;
- Provozovna je místem, kde je možné vyzvednout zboží, provozovny prodávajícího se nalézají na adrese Na Návsi 12 v Jesenici – Osnici nebo přímo na statku Dvůr Podolí, Podolí 5, Jankov.
- Uživatelský účet je účet zřízený na základě údajů sdělených kupujícím, jež umožňuje uchování zadaných informací a uchovávání historie objednaného zboží a uzavřených smluv;
- Zboží je vše, co můžete zakoupit na e-shopu.
- Obecná ustanovení:
- Koupě zboží je možná jen prostřednictvím e-shopu.
- Při nákupu zboží je povinností kupujícího poskytnout veškeré informace správně a pravdivě. Smlouva je uzavírána v dobré víře prodávajícího ve správnost poskytnutých informací.
- Uzavírání smlouvy:
- Smlouva je uzavírána pouze v českém jazyce.
- Smlouva je uzavírána na dálku prostřednictvím e-shopu. Své náklady související s uzavřením smlouvy nese příslušná smluvní strana.
- K uzavření smlouvu je nezbytné na e-shopu vytvořit objednávku, která musí obsahovat následující údaje:
- Výběr nakupovaného zboží – umístěním „do košíku“;
- Informace o ceně, způsobu platby celkové ceny a požadovaném místě vyzvednutí zboží; tyto informace budou zadány v rámci tvorby objednávky v rámci uživatelského prostředí e-shopu, přičemž informace o ceně a celkové ceně budou uvedeny automaticky na základě zvolného zboží;
- Identifikační a kontaktní údaje kupujícího sloužící k tomu, aby prodávající mohl doručit zboží, zejména tedy jméno, příjmení, doručovací adresu, telefonní číslo a e-mailovou adresu.
- V průběhu tvorby objednávky může kupující až do doby jejího dokončení údaje měnit a kontrolovat. Po provedení kontroly prostřednictvím stisku tlačítka „objednat s povinností platby“ objednávku dokončí. Před stiskem tlačítka musí potvrdit seznámení se a souhlas s těmito podmínkami, v opačném případě nebude možné objednávku dokončit. K potvrzení a souhlasu slouží zatrhávací políčko. Po stisku tlačítka „objednat s povinností platby“ budou všechny vyplněné informace odeslány prodávajícímu.
- Objednávku v co nejkratší době poté, kdy bude doručena, prodávající potvrdí zprávou odeslanou na e-mailovou adresu kupujícího zadanou v objednávce. Součástí potvrzení bude shrnutí objednávky. Potvrzením objednávky dochází k uzavření smlouvy mezi kupujícím a prodávajícím.
- Mohou nastat i případy, kdy nebude prodávající moci objednávku potvrdit. Jedná se zejména o situace, kdy zboží není dostupné, případy, kdy nebude dostupná přesně zvolená hmotnost zboží nebo případy, kdy kupující objedná větší počet kusů zboží než kolik je dostupných. Informaci o stavu zboží se vždy v rámci e-shopu bude prodávající snažit aktualizovat, ale v případě, kdy by nastal jakýkoli důvod, pro který nemůže objednávku potvrdit, bude kupujícího obratem kontaktovat a učiní nabídku na uzavření smlouvy v pozměněné podobě oproti objednávce. Smlouva je v takovém případě uzavřena ve chvíli, kdy kupující novou nabídku potvrdí.
- V případě, že v rámci e-shopu nebo v objednávce bude uvedena zjevně chybná cena, není prodávající povinen zboží za tuto cenu dodat ani v případě, kdy kupující obdržel potvrzení objednávky, a tedy došlo k uzavření smlouvy. V takové situaci bude kupující bezodkladně kontaktován a bude mu zaslána nabídka na uzavření nové smlouvy v pozměněné podobě oproti objednávce. Nová smlouva je v takovém případě uzavřena ve chvíli, kdy kupující nabídku potvrdí. Za zjevnou chybu v ceně se považuje například situace, kdy cena neodpovídá obvyklé ceně u jiných prodejců nebo chybí či přebývá cifra.
- V případě, kdy dojde k uzavření smlouvy, vzniká závazek k zaplacení celkové ceny.
- V případě, že má kupující zřízen uživatelský účet, může učinit objednávku jeho prostřednictvím. I v takovém případě má kupující povinnost zkontrolovat správnost, pravdivost a úplnost předvyplněných údajů. Způsob tvorby objednávky je pak totožný, jako v případě kupujícího bez uživatelského účtu, výhodou však je, že není třeba opakovaně vyplňovat identifikační údaje.
- Uživatelský účet:
- Na základě registrace v rámci e-shopu může kupující přistupovat do svého uživatelského účtu.
- Při registraci uživatelského účtu je kupující povinen uvést správně a pravdivě všechny zadávané údaje a v případě změny je aktualizovat.
- Přístup k uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Ohledně těchto přístupových je povinností kupujícího zachovávat mlčenlivost a nikomu tyto údaje neposkytovat. V případě, že dojde k jejich zneužití, nenese prodávající žádnou odpovědnost.
- Uživatelský účet je osobní, a kupující není oprávněn umožnit jeho využívání třetím osobám.
- Uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení.
- Cenové a platební podmínky, výhrada vlastnického práva:
- Cena je vždy v rámci e-shopu uvedena u jednotlivých položek zboží a následně celková cena „v košíku“ při potvrzování objednávky. V případě rozporu mezi cenou uvedenou u zboží v rámci e-shopu a cenou uvedenou v návrhu objednávky („v košíku“) se uplatní cena uvedená v návrhu objednávky, s cenou v uzavírané smlouvě.
- Celková cena je uvedena včetně DPH a případných poplatků stanovených zákonem.
- Platba celkové ceny proběhne v hotovosti při předání zboží.
- Faktura bude vystavena a předána při převzetí zboží.
- Vlastnické právo ke zboží na kupujícího přechází až po zaplacení celkové ceny a převzetí zboží.
- Doručení zboží, přechod nebezpečí škody na věci:
- Zboží bude v dohodnutém termínu připraveno k vyzvednutí v kupujícím vybrané provozovně. Prodávající připraví zboží k vyzvednutí zpravidla do 2 dnů od přijetí objednávky.
- Doba možného vyzvednutí zboží vždy závisí na jeho dostupnosti. Předpokládaná doba doručení zboží bude s kupujícím dohodnuta po potvrzení objednávky. Doba uvedená v těchto podmínkách je pouze orientační a může se lišit od skutečné doby dodání.
- V případě, kdy kupující poruší svoji povinnost převzít zboží, vzniká prodávajícímu právo od smlouvy odstoupit z důvodu podstatného porušení smlouvy kupujícím. Prodávající je rovněž oprávněn zboží uskladnit, za což mu náleží úplata ve nákladů spojených s uskladněním zboží. Pokud se prodávající rozhodne odstoupit od smlouvy, je odstoupení účinné v den, kdy je toto odstoupení doručeno kupujícímu, přičemž k doručení je možné využít e-mailovou adresu kupujícího uvedenou ve smlouvě. Odstoupení od smlouvy nemá vliv na nárok na náhradu škody, pokud vznikla.
- Pokud kupující oznámí s předstihem, že není schopen vyzvednout zboží v dohodnutém termínu, tak je-li to možné, dohodne prodávající s kupujícím nejbližší náhradní termín vyzvednutí.
- Nebezpeční škody na zboží na kupujícího přechází okamžikem převzetí. V případě, kdy kupující zboží nepřevezme, přechází na něj nebezpečí škody na zboží v okamžiku, kdy jej měl možnost převzít, ale z důvodů na straně kupujícího k převzetí nedošlo. Přechod nebezpečí škody na zboží pro kupujícího znamená, že od toho okamžiku nese veškeré důsledky spojené se ztrátou, zničením, poškozením či jakýmkoli znehodnocením zboží.
- Práva z vadného plnění
- Prodávající ručí za to, že v době přechodu nebezpečí škody na zboží podle čl. 6 těchto podmínek je zboží bez vad, zejména pak, že zboží odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství, jakož i deklarované jakosti;
- Práva a povinnosti ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy (zejména ustanoveními § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174b občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů).
- V případě, že bude mít zboží vadu, tedy zejména pokud nebude splněna některá z podmínek dle tohoto článku, můžete kupující prodávajícímu takovou vadu oznámit a uplatnit práva z vadného plnění (tedy zboží reklamovat) zasláním e-mailu či dopisu na adresu prodávajícího. Reklamaci vyřídíme v souladu s Vámi uplatněným právem z vadného plnění.
- Má-li zboží vadu, má kupující s ohledem na charakter zboží právo na odstranění vady dodáním nového zboží bez vady, nebo dodáním chybějící části zboží;
- Kupující má rovněž právo na:
- přiměřenou slevu z ceny; nebo
- odstoupení od smlouvy,
jestliže:
- prodávající odmítne vadu odstranit nebo ji neodstraníme v souladu s právními předpisy;
- se vada projeví opakovaně,
- je vada podstatným porušením smlouvy; nebo
- je z prohlášení prodávajícího nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro kupujícího.
- Právo na odstoupení od smlouvy nenáleží v případě, je-li vada zboží nevýznamná.
- V případě, že si kupující vadu na zboží způsobí sám, práva z vadného plnění mu nenáleží.
- Odstoupení od smlouvy:
- K odstoupení od smlouvy, tedy k ukončení smluvního vztahu mezi prodávajícím a kupujícím od jeho počátku, může dojít z důvodů a způsoby uvedenými v tomto článku, případně v dalších ustanoveních podmínek, ve kterých je možnost odstoupení výslovně uvedena.
- Kupující je oprávněn odstoupit od smlouvy, pokud není zboží dodáno ve sjednaném termínu na výdejní místo, případně pokud není prodávajícím zajištěno dodatečné doručení nejpozději do 2 dnů od původně sjednaného termínu.
- S ohledem na charakter zboží nemůže kupující ani v postavení spotřebitele od smlouvy odstoupit v případech, kdy je předmětem smlouvy plnění uvedené v ustanovení § 1837 občanského zákoníku.
- Prodávající je oprávněn odstoupit od smlouvy kdykoliv před tím, než kupujícímu dodá zboží, pokud existují objektivní důvody, proč není možné zboží dodat (zejména důvody na straně třetích osob nebo důvody spočívající v povaze zboží). Prodávající je oprávněn od smlouvy rovněž odstoupit, pokud je zjevné, že kupující uvedl v objednávce záměrně nesprávné informace.
- Řešení sporů mezi spotřebiteli
- K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů ze Smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 796/44, 110 00 Praha 1, IČ: 000 20 869, internetová adresa: http://www.coi.cz.
- Závěrečná ustanovení
- Právní vztahy ze smlouvy se vždy řídí právem České republiky.
- Veškerá písemná korespondence mezi prodávajícím a kupujícím bude doručována elektronickou poštou. E-mailová adresa prodávajícího je uvedena na webových stránkách prodávajícího. Kupujícího e-mailová adresa je uvedená ve smlouvě, nebo v uživatelském účtu.
- Smlouvu je možné měnit pouze na základě písemné dohody. Prodávající je oprávněn měnit a doplňovat tyto podmínky, taková změna se však nedotkne již uzavřených smluv, ale pouze smluv, které budou uzavřeny po účinnosti této změny.
- V případě vyšší moci nebo událostí, které nelze předvídat (přírodní katastrofa, pandemie, provozní poruchy, výpadky subdodavatelů apod.), nenese prodávající odpovědnost za škodu způsobenou v důsledku nebo souvislosti s případy vyšší moci, a pokud stav vyšší moci trvá po dobu delší než 10 dnů, mají smluvní strany právo od smlouvy odstoupit.
- Tyto podmínky nabývají účinnosti 1. 3. 2024.